Alla inlägg den 7 november 2014

Av Pisan - 7 november 2014 11:18

 


God middag! Klockan är över 11 och då är det visst middag, men för mig känns det som morgon, är nyvaken. Sitter här med min temugg. Nu har jag börjat dricka jul-te. Är ju så gott. Älskar de där kryddorna som hör till julen. Har köpt mig en ny juldekoration redan. En uggla   Bild kommer.


Var ju hos doktorn häromdagen. Besöket gick både bra och dåligt. Han var jättetrevlig och nervös hade jag inte alls behövt vara. Han gick igenom hela min medicinlista och lite ändringar kom vi fram till. Känns bra för en del av medicinerna skall jag försöka dra ner på. Men det hela tog ju sån tid så han fick gå ut i väntrummet och säga till sin nästa patient att han skulle bli sen... Men jag hann inte ta upp allt på min lilla lista så vi har bokat in ett besök till, den 26:e. När vi var klara och jag precis skulle resa mig och gå säger han: Men B12:et, Mekobalaminet, tänker jag inte skriva ut till dig. Jag tror inte på det. VA???? Snacka om att jag blev paff. Jag gick därifrån och sen dess har jag haft det här i huvudet. På efteremiddagen kände jag mig helt förtvivlad. Vad fan gör jag nu??  Jag ringde Gottfrieskliniken och fick där höra av en av deras sjuksköterskor att man nu har ett nytt avtal med Västra Götalandsregionen och primärvården och det innebär att Gottfriesläkarna inte kan vara lika frikostiga med att skriva ut recept som tidigare, det skall primärvården göra, alltså vårdcentralerna. Jaha.... Vad fan gör jag nu??? tänkte jag ju igen. Så jag skrev ett mejl till min "gamla" doktor, hon som är verksamhetschef på "min" vc här hemma. Frågade henne vad jag nu skall göra. Kunde hon tänka sig att fortsätta skriva ut detta åt mig, hon har ju gjort det hittills (i a f sen jag blev överförd från ps-vården till primärvården), om inte; kunde hon höra om de har nån annan läkare där på vc som kan tänka sig göra detta. Har sen jag skrev detta gått här och bevakat mejlen nästan hysteriskt. Och i morse hade hon skrivit ett svar. Hon ska ta upp detta på nästa läkarmöte som är på tisdag. Förmodligen blir min "nya" läkare förbannad för jag tagit upp detta med hans chef och jag blir väl tilldelad en annan läkare, kanske lika bra det... Hoppas bara att nån VILL "ha" mig...

Jag har fått ont i magen nu. Jag skrev som jag kände i mejlet till min gamla läkare, att jag känner mig helt förtvivlad och att jag vägrar att återgå till hur livet var innan jag fick de här injektionerna, jag vägrar gå tillbaka till ett sängliggande liv. Skrev också att jag försökt dra ner på injektionerna, gjorde ju det i vintras. Försökte då dra ner till 1 injektion/vecka och kände rätt snart av att det inte funkade, jag blev äckligt trött och hängig.


Suck... Känns lite bättre nu då jag skrivit av mig här. Har ingen matlust, men måste äta frukost och ta mina mediciner. Varför skall alltid jag råka ut för en massa skit????? Vad har jag gjort för ont? Jag bara undrar.... Varför skulle jag drabbas av den här förbannade skiten?? VARFÖR JUST JAG???   


Ja, så känner jag mig nu. Igår blev en knasig dag också. Hade fullt schema inbokat, skulle börja med ett utvecklingssamtal på lillungens skola och det blev av. Men sen skulle jag träffa en gammal arbetskamrat från slutet av 80-talet kl 12. Hon bokade av på morgonen, vi bokade in en ny dag i nästa vecka. Men detta gjorde att nästa grej på schemat, ett vernissage kl 17 på stan, blev påverkat. Kände inte för att dra omkring på stan mellan 11 och 17 för mig själv. Och ville inte åka in till stan 2 ggr samma dag.  Man får välja sina aktiviteter väl med den här förbannade fibron och ME:n. Så jag bokade av den i mitt schema. Så jag går på utställningen i morgon, lördag, istället. Det är en väninna till mig som ställer ut för första gången.  Hon målar underbara tavlor och jag har en hängande i vardagsrummet som jag fick av henne i inflyttningspresent när jag flyttade och blev ensamstående mamma för 9 år sedan. Den är så fin. Ser verkligen fram emot hennes utställning, skall bli kul.


Oj vad jag har skrivit idag. En stor eloge till dig som orkat läsa ända  hit...   


Ha en finfin fredag!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards