Alla inlägg den 18 november 2014

Av Pisan - 18 november 2014 11:26

 


Så var veckan igång, fort går det...  Redan tisdag. Idag gick jag upp tidigt, skulle vara hos frissan 9.30 Funderade på om jag skulle gå och lägga mig en stund när jag kom hem men struntade i det. Satte mig här vid datorn med en mugg te, hann inte med det innan frissan. Och så har jag plockat med tvätt och tvättat en maskin, en andra maskin går just nu. Och så har jag diskat och röjt på köksbänken. Dammsugit har jag också gjort.


 


Och alldeles nyss åt jag bananpannkaka som dottern gjorde i ordning igår kväll. Blanda 1 mosad banan och 2 ägg och lite bakpulver (1 portion) i en skål och stek antingen i stekpannan eller plättlaggen. Skulle rekommendera plättlaggen då pannkakorna lätt faller sönder när man skall vända på dem. Jättegott!   Blev sugen på att baka kladdkaka men det sket sig för jag har inga ägg hemma. Tänkte vänta med att handla till efter jag varit på vc för min B12-injektion. Doktorn har förresten inte hört av sig ännu... Det har ju gått en hel vecka sedan de hade det där mötet nu ju!! Jag mejlade henne och undrade hur det gått i fredags eftersom jag inte hört nåt. 


Jag har upptäckte en ny grej. En matblogg. Tack för tipset Annelie !!   Kryddburken  heter bloggen. Ni som inte redan känner till den; gå in och kolla! Massa bra och enkla recept. Har suttit här jättelänge nu på fm och kollat in en hel massa smaskiga recept    Jag är alltid ute efter nya recept, man lagar ju alltid samma rätter vecka ut och vecka in. Är urless på en del av dem. Och så skall ju alla 3 här hemma gilla maten också och det är inte så lätt att hitta recept på maträtter som alla gillar. Man blir rätt begränsad ju. Men hoppas nu att några av recepten på Kryddburken kan falla alla i smaken här hemma.


Ha en finfin tisdag!   


 




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards